För några månader sedan fyndade jag den här lampan på Vinden Second Hand i Alingsås. Om jag inte minns fel betalade jag cirka 150 kronor för den.
Lampan är en nyare modell, alltså inte de där eftertraktade vackra varianterna. Ska jag vara helt ärlig så tycker jag att min ser lite billig ut med den väldigt blanka guldfärgen. Ranglig är den också. Och så vill jag klä om lampskärmarna. Hm. Det låter som det får bli en rejälare makeover.
Jag är lite inne på att klä om skärmarna i en ljusrosa nyans som denna och eventuellt spraymåla stommen matt svart. Eller kanske blankt? Tror det skulle kunna bli rätt bra, rockig romantik liksom.

Vad tror ni? Eller har ni något annat förlag? Det kanske är någon som tycker jag är heltokig som ens funderar på att göra en makeover?




Foto: Sofia

Hanna

Det låter snyggt! :) saker som inte ät antika kan man ju göra om den precis så som man vill ha dom :)

TC

sv. Tack =)



Aa jag skulle med vilja fynda.. Men tyvärr kommer jag aldrig iväg till bra loppisar och dom som ligger nära mig är svin dyra =/ Hehe aa flytta till större hade inte varit fel. Och du har väl bara en etta? hehe måste börja bli ont om plats då hehe Lampan va jätte fin.. Inte spray måla i silver då? Annars röstar jag nog på matt svart =) Tror lampskärmarna skulle passa bättre in då med =)

Nike Dunks Shoes

<a href="http://www.nike-high-tops.org/10-kids-nike-dunks-high">Kids Nike Dunks High</a>for the love, because in each of the shoes you can see stylist intention, in detail on



not to relax for many high-quality goods to surpass so far. Recently we will see the <a href="http://www.nike-high-tops.org/11-kids-nike-dunks-low">Kids Nike Dunks Low</a>



launched a Premier brand new Dunk Low shoes, if you say that with the shoes with 3 double shoelaces and no new words, so crystal color bottoms under the lights glittering and



translucent get rid of absolute let you feel glaring, and the most unexpected or selling to the joint new product manufacturer still chose Michigan primary area special coral



polishing fossil as the sale plan, the mascot of the sent out together, so that's really make us feel heart is not easy. This is expected to April will be on new appearance



appear in front of us, everyone please pay attention<a href="http://www.nike-high-tops.org/18-womens-nike-dunks-low">Womens Nike Dunks Low</a>.

Jenny - Hugos mamma

Jag älskar dom rosa skärmarna, har den bilden sparat som inspirationsbild!:)

Är lite inne på att byta tyg på min trearmade golvlampa med, fast den får fortfarande vara i guld.

Ska du byta tyg så lägg gärna upp hur du gjorde i din blogg.

Din hade nog passat i silver, plus att det hade gått fint ihop med rosa!;)

Maria

Jag skulle satsat på att spraya den matt svart och ev byta ut skärmarna. Beror på vilket skick de är i. Annars kan du alltid tvätta dem i klorin och se om de blir finare!

Johanna

Hej Sofia!

Byg gärna ut skärmarna/ gör om dem, men tror inte du ska spraya själva ställningen svart, då det inte riktigt passar i stil och dessutom kommer du nog få problem i själva "böjningsdelen" då färgen förmodligen går isär.... Behåll den i guld! Kram

Karolina

Min mamma klädde om skärmarna till min lampa som var mögelfläckiga och utom räddning. Jag var superskeptisk men det blev jättebra! Hon tog av det gamla tyget och sparade kantbanden. Använde vanligt tunt bomulstyg. Nästade fast tyget och sydde på kantbanden för hand.



Jag hade målat mittenbiten svart och låtit resten vara guldigt.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress