I våras blev jag en lycklig ägare till de här finfina rokokostolarna. De hade stått på föräldrarnas vind i väntan på att rätt tillfälle skulle dyka upp. Och jag antar att tillfället var helt rätt, eftersom jag utbildade mig till möbeltapetserare, då jag så snällt fick ta över dem, jippy!
Skicket på stolarna var väl inte helt hundra, lite maskätna, sargens bakdel var ruttna på båda två så det fixade Joel till med nya delar (se första bilden) som jag betsade i samma färg som det övriga träet.
Först funderade jag på om jag skulle måla stolarna i originalfärgen som var lite grön/turkos men som tur var struntade jag i den idén och behöll stolarna som de var med sin fina patina. Nu är jag supernöjd!
 
Jag stoppade stolarna traditionellt med grundstoppning i krollsplint och överstoppning i elancrin. Sedan kläddes stolarna i det fina tyget från Romo (utgått). Jag är sååå nöjd!
 
Just nu har jag ingen plats för att ha båda brevid varandra, för så skall det vara, utan nu står de på varsitt ställe i lägenheten.
 
Före:
 
Sedan kom det på en överstoppning, dessvärre saknar jag bild på detta! Sedan var det dags att börja med klädsel!
 
Efter:
Foto: Sofia
 
Åse

Superfina!

Svar: Tack!
Sofias Inredning

Linda

Jäklar vad snygga! Du är så duktig :)

Svar: Tack så jättemycket!!!! :)
Sofias Inredning

Hanna

Så fina! :)

Svar: Tack :)
Sofias Inredning

Lillemor Andreasson

Härligt att se stolarna på plats!

Svar: Ja visst, Lillemor! Fåtöljen har jag inte hunnit göra något mer med än men så fort jag hinner :)
Sofias Inredning

Sara Ekman

Så fina!! :)

Sabina

Åh vad snyggt det blev!

Ulrika - Fotograf u.norman

Snyggt! Älskar skrivbordslampan som syns på bild. Vart har du hittat den? :)

Svar: Tack så mycket! :) Den har jag köpt på Perfect Home, du vet heminredningsprylar som säljs på samma sätt som Tupperware? :)
Sofias Inredning

Katten

Åh, så snyggt! :D

caroline

hej! jag läser just nu första året till möbeltapetserare i kramfors. och i april ska vi ha praktik i en månad och undrar om du har något tips på bra ställa att vara på? jag kommer också i från alingsås så skulle ju helst vilja vara där men runt om skulle också fungera. du får jättegärna svara till min mail om det går bra :) älskar föresten din blogg / Caroline

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress