Det har ju i flera år nu varit poppis att använda lastpallar i inredningen, och jag är inte ensam om att tycka om det! Ni kanske kommer ihåg/har sett min tv-bänk som är gjord av en lastpall?
 
Hittade några roliga ideér när jag letade inspiration på Pinterest alldeles nyss.
Vill ni följa mig på Pinterest? Sök på Sofia Strömbom.
 
Foto: Pinterest
 
 
 
Designtjejen/Emmelie

Haha.. den förta var riktigt bra! Det har jag inte sett förut!!

Svar: Supernyggt om du frågar mig :)
Sofias Inredning

Sofia

Åh i love it! Jag vill så göra ett soffbord av lastpallar, men vet inte vart jag ska få tag på dom. Har du nåt tips?

Svar: Prova att gå till någon stor kedja som kan tänkas få varor på lastpallar. Tror en europapall kostar omkring 40 kronor! :)
Sofias Inredning

Tina

Hej! Jag har följt din blogg ett tag och tycker att den är en riktig inspirations källa. Vi ska flytta snart och jag vill då måla om våra säng möbler, hur är bästa sätter att måla faner möbler? De är i trä, men jag vill ha dem svarta. Tack på förhand!

Svar: Hej Tina! Vad roligt att du tycker om min blogg! :)Angående dina sängmöbler, det är inga problem att måla fanerade möbler men du måste se till att underlaget är helt rent och det krävs att du mattar ner alla ytor rejält med slippapper! Sedan rekomenderar jag dig till att använda en vattenbaserad grundfärg och låt den torka ordentligt. Gärna så att den får härda i flera dygn innan du går på med den vattenbaserade lackfärgen! Lycka till!
Sofias Inredning

Johanna

Vad snygg hyllan var! Tack för tipset :) trevlig söndag!

Svar: Varsågod :)
Sofias Inredning

Moa

Jag älskar lastpallar. Har själv två stycken staplade på hjul som bord i v-rummet. Målade mina vita men det var ett väldans pill att få färg överallt :)

Svar: Det låter fint! :) Jag vill gärna ha fler lastpallar hemma men det får bli när vi skaffar större lägenhet! :)
Sofias Inredning

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress