30 juli 2012

Loppisfynden!

Loppisfynd

Då var det väl dags att visa er alla fina loppisfynd vi hittade på våran resa genom Skåne och Halland. Österlen levde som sagt inte upp till de loppisfynden jag hade sett framför mig men i Ystad och Falkenberg gjorde vi massa fina fynd och här nedan ser ni alla i ett litet stilleben jag gjorde lite snabbt här nyss.
 
Böjträstol från Gemla Sweden serie Wien för 100 kronor, gammal öllåda med text på sidorna (spindelnäten fick vi med på köpet) 100 kronor, liten glaskupa (som skall genomgå en förändring) 20 kronor, hushållsvåg 250 kronor, mintgrön emaljerad tvålopp som går att använda till mycket annat 150 kronor, söt liten gungstol (fårskinn från Ikea) 300 kronor, fin industrilampa som kläms fast 70 kronor, gammal turkos korg för 50 kronor.
 
Nu skall några utav sakerna genomgå en liten förvandling och självklart får ni se bilder på det när det är klart!
 
 
Foto: Sofia
 
Linda

Vilken superläcker gungstol! Själv har jag målat om en vit gungstol till svart för att passa in hos oss, plötsligt blev gungstolen otroligt modern och en perfekt touch i vårt hem.

Svar: Ja visst är den fin! Jag funderar på att måla den lite pastelligt blågrön, kan bli bra kanske :)
Sofias Inredning

Sofia

Gungstol är något som står på min vill ha lista. Ska in i mitt framtida hus. :)

TC

Vilka fina saker ni hitta =) Dock är jag inte jätte förtjust i gungstolar, tycker dom är så läskiga hehe (japp,jag har sett för mycket på skräck =P )

Svar: Tack så mycket :) Den här gungstolen är väldigt stabil skall du veta, liten och söt :)
Sofias Inredning

Linda

Härligt! Älskar hushållsvågen, funderar den? Jag vill också ha en gungstol, så skönt att sitta och läsa i. :)

Svar: Ja den fungerar väl så mycket så att pilen rör sig när man lägger grejer på vågen men jag skulle inte lita på den, men den skall fungera mer som prydnad! Gungstolen är jag jättenöjd med, den är så liten och söt så den är väldigt lättplacerad jämfört med de mer traditionella stora gundstolarna :)
Sofias Inredning

Lina

Ååå som jag älskar loppisfynd! Det liksom kliar i själen av lust att ge mig ut på jakt. Efter fynd fina som dina. Underbara.

Svar: Jaa.. Jag hade nog inte stillat mitt loppissug helt och hållet för jag fyndade ännu mer grejer på loppis idag! :)
Sofias Inredning

Åse - Interiörguiden

Oj så mycket fint, vilka fynd, stort grattis!

Svar: Tack så mycket Åse, jag är supernöjd! :)
Sofias Inredning

Tina

Åh så mycket fint! Älskar att loppisfynda! :)

Namid

Riktigt fina saker, speciellt hushållsvågen, och du har verkligen ställt upp det fint! Kul med att du handlar loppisfynd. Föredrar också second-hand även om jag mest är intresserad av kläder. Fin blogg!

Svar: Tack så jättemycket! :)
Sofias Inredning

Elin Larsson

Oh så mycket fint :) kul med loppisfynd!! Älskar gungstolen, lampan och vågen!

Johanna

Åh jag älskar alltihop!!! Men mest vågen, tvålkoppen, öllådan och gungstolen!

Svar: Vad roligt att du gillar det! :)
Sofias Inredning

Sofia Ekström

tvålkoppen, trälådan och lampan, och vågen! äh allt. jag dör.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress