För några veckor sedan var jag på loppis och då hittade jag de här Ystads-kopiorna för en tia styck, du kanske skymtade dem i detta inlägget? Jag tycker att modellen är riktigt fin men är la sådär förtjust i mässing faktiskt... Så vad gör man? Spraymålar såklart! :) Jag tvättade av alla ytor med Aceton först och sedan lite målartvätt på det, sen är det bara att spraya med önskad kulör! Jag körde på en högblank svart denna gången, riktigt läckert. Och som vanligt gäller det att köra flera tunna lager, jag behövde spraya tre gånger. Vad tycker ni om resultatet? :)
Psst... Om du har den äkta Ystads-ljusstaken ska du ju såklart inte måla den!!

Före:



Efter:




Foto: Sofia

Helena N

De är så himla snygga och jag la märke till dem direkt och kände att jag kanske missat något ;-)

Du måste ha läst mina tankar när du gjorde det här inlägget, hihi.

Ha en jätteskön onsdag.

Kram H

Linda

Riktigt läckra ^^

Erika

SÅÅ SNYGGT!! Herregud människa vad du inspirerar! :)

Jennica

Åhh, det där med spraymålning! Har ännu inte testat...men jag blir ju så himla inspirerad varje gång du visar något! Nu måste jag snart ge mig på det... :)

Kram Jennica

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress