I skolan har jag nyligen avslutat ett utav vårens projekt, ett sidan-om-projekt jag haft, nämligen en Emma-fåtölj. Jag köpte fåtöljen tidigt i våras på Vinden Second Hand i Alingsås och jag gav 320 kr för den.
Jag har letat febrilt efter ett liknande tyg som satt på, fast rosa. Men det gick verkligen inte att få tag på! Och jag hade ju bestämt mig för att den skulle få bli rosa så istället valde jag ett enfärgat sammetstyg som ger ett fint liv. Jag är supernöjd med mitt val! :) Benen betsades svarta och knapparna kläddes i svart skinn. Tyckte det blev en härlig kontrast till det rosa tyget. Rockig romantik liksom, det är ju såååå jag! :)

Före:


Arbetet:














Efter:







Foto: Sofia

Linda

Jättefint! :D

Helen

Vilket arbete du har gjort med den. Den blev ju jättesnygg och passar perfekt hos dig. Lyckat!!!

Sofie

Otroligt bra blev det! Och passar perfekt med tapeten bakom haha ;)

Johanna

Gud så tjusig den blev! Riktigt bra gjort! :D

Hanna

Det blev jättesnyggt!! :)

D A H L È N

WOW va snyggt det blev! Perfekt med de rosa och skinn knapparna!



Jag är jätte sugen på att klä om en gammal fåtölj som jag fått av min farfar när han gick bort. En gammal, super skön :)

Frida

Den blev ju supersnygg!! Ser ju ut som den är köpt, proffsigt! :)

Anna-Karin

Hej, har en Emma-fåtölj som behöver fräschas upp. Skulle du vilja ta dig an denna? Maila mig gärna så kan vi diskutera pris etc.

/AK

Hanna - Whiterainbow

Läcker, modellen på fåtöljen är riktigt snygg :)

Lina på rumochrabalder

Ho ho ho så fint! Bra gjort hörrdu!

Marina

Wow så läcker fotöjlen blev!! Du är ju såå duktig! :)

D A H L È N

Det var bra sagt ;) Måste hitta ett snyggt rosa tyg bara, som ska passa in i mitt rosa "fluffiga" kontor :) Vart brukar du köpa tyger osv?

Camilla

Vilken skillnad, snyggt! :)

D A H L È N

Då ska jag absolut kolla in de :) Tack!

Caroline

Jisses sicket jobb. Men WOW va tjusigt det blev!

Josefine

Vilket underbart jobb du har gjort med fåtöljen! Alltid lika roligt att se dina nya remake arbeten.

Josefine

Vilket underbart jobb du har gjort med fåtöljen! Alltid lika roligt att se dina nya remake arbeten.

Nilla

Det där var jättekul att se! Vilket jobb du har lagt ner, bra jobbat. Ha en fin dag.

Din-Emma-Pemma

WOW, vilken ursnygg Emma-fåtölj :) Du har en stolt vän uppe i Norrland just nu. Kram på dig!!!

Katten

Åååh, så duktig du är! :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress