I somras fyndade jag den här tjusiga pianopallen på Vinden Second Hand i Alingsås för en knapp hundralapp. Jag fastnade väldigt mycket för formen på benen och såg potential i den.
Själva dynan har jag stoppat med ny skumplast och sedan klätt i ett lila sammetstyg som inhandlades på Ikea för 40 kr. Efter slipning av benen grundade jag dem med Häftgrund V och målade med Inova Metallic Silver från Nordsjö. Insidan är målad med Ready V 40 Vit.
Jag är riktigt nöjd med resultatet! Perfekt att ha som sittplats i hallen då den inte tar för mycket plats eller som en extra sittplats vid mycket besök. Och visst behöver man inte ha ett piano för att kunna ha en pianopall? :)

Före:





Efter:




Foto: Sofia

Erik

Meeen Fiiiaa! Lila nu igeen!;)

Helen

Skitsnygg!!

karin

haha jag blev ju så kär i just den bilden! ;) och jösses vad fin pallen blev! :) vi får fynda ihop snart igen tycker jag. använder mina små skålar ofta!! :)

Anthis

Va snygg pall! Och gud vad snyggt vitrinskåp! Vart har du köpt skåpet ifrån. Tycker din blogg är så kul att läsa! :))

Sofia - Sofias Inredning

Anthis: Skåpet har jag fyndat på Blocket för en femhundring, det målades vitt - se i min renoveringskategori :)

Wiiiings

Grymt snyggt gjort! Tänk vad lite kan göra! skit snyggt

KNORKAN - Inredning och skönhet

Den blev riktigt snygg!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress