Heeej! :) Hoppas att helgen varit bra! Själv har jag haft fullt upp med jobb, mys, kalas, tvätt - och städning :)
För någon månad sedan fyndade jag ett skåp på en loppis i Göteborg. Jag gick runt och kikade och såg detta skåpet men tänkte bara "usch, gräsligt med rotting" så jag gick vidare. Efter några meter stannade jag och gick tillbaka och såg nog någon sorts potential i skåpet. Min pojkvän, som också var med, var kanske inte lika säker men tyckte ändå att jag skulle slå till och försöka göra skåpet till något bättre. Och det var inte speciellt svårt att köpa, det kostade nämligen bara 150 kr!!! :)

Som ni ser på före-bilderna är det rotting nertill och det ville jag Inte ha! Så istället för att försöka få bort detta då det var limmat på en skiva satte jag en sorts papp som var lite tjockare. För att den inte skulle bli vågig av färgen förseglade jag ett lager med oljebaserad grundfärg. Resten av ytorna slipade jag lätt, grundade med Häftgrund V och avslutade med två lager Ready V 40 och helt vit.
Sedan fick jag hjälp med att såga och sätta upp en krönlist högst upp - visst gjorde det mycket? :) Det blev ett helt annat intryck :)

Handtagen kommer från Clas Ohlson.

Före:






Efter:











Foto: Sofia



Mia

Vilket fynd du gjort! Skåpet blev verkligen fint när du fick måla det vitt och ta bort rottingen, som ett helt nytt skåp. Riktigt snyggt!

Helena N

Helt fantastiskt! Jag är mållös!

Exakt ett sånt skåp som jag letar efter (det omgjorda alltså).

Hur många timmars jobb ligger det bakom, trots att du är rutinerad? Så att man får ett litet hum.

Du är skutduktig!

Kram Helena

Anonym

Du är så himla duktig!!

Sofia - Sofias Inredning

Tack för era fina ord! :)

Helena: Jag skulle tippa på att det kanske tagit runt 10-12 timmar totalt. Så någon timma varje kväll :)

Designtjejen/Emmelie

Vad fint det blev!

Åse - Interiörguiden

Wow, vilken skillnad, skåpet blev jättefint!

TC

Det blev verkligen hur fint som helst.. Ursh.. nu blev jag riktigt sugen på att gå på loppis.. Skulle verkligen behöva ett sånt skåp själv...

Sara Q

Men det blev ju hur läckert som helst! Är det skåpet du letar pärlband till?

Synd att du inte fick loss rottingen, den hade jag gärna slitit loss och gjort en väska av!

Kram Sara

Sofia - Sofias Inredning

Tack alla!!! :)

Sara: Tack så mycket :) Ja precis, hade tänkt att pärlorna skulle sitta i hörnen - det känns lite tomt där så hade nog blivit fint. Haha, jag ska hålla utkik efter rotting till dig då, men att få loss rottingen på skåpet var helt omöjligt :) Kram

Helen

Snyggt. Att du gjorde en ram överst gjorde mycket för hela skåpet. Fasen vad duktig du är!! Kram moster

Tess

wow :) de där blev mkt snyggt!

Ida

Vad fint det blev! verkligen ett helt nytt skåp.



Kram!

Lilli Nyfiken

WOW!!!

Plumeria

Helt underbart fint!! Vill ha :D

Lynn

Vilken skillnad! Riktigt snyggt :)

Johanna & Emelie

oj, vilken förändring! blev superfint ju :)

Sandra | Inspirera Mera

Man kan inte tro att det är samma skåp ens en gång, vad tjusigt det blev!

Marina

Vilken skillnad! Tänk vad lite färg kan göra. Det blev jättefint!

Lisa

Åh så fint det blev!! Vad duktig du är!!! :-)

Anna

Riktigt snyggt!:)

AnnaK

Verkligen en lyckad "make-over"! =)

AnnaK

Verkligen en lyckad "make-over"! =)

Erika

Asså människa vad du inspirerar mig!! Jag vill bara loppisfynda och renovera NUUUU!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress