Innan jag åkte till Thailand visade jag bilder på mitt fina skåp som jag fyndade på loppis. Nu är det äntligen färdigt!
Innan jag kunde börja måla var det en hel del förarbete. Jag har slipat, spacklat, slipat, spacklat, slipat, tvättat och gömt undan skavanker med latexfog. (räddaren i nöden)
Som ni kan se på före-bilden är framfötterna runda men de var ganska trasiga så min byggare Bob till pojkvän fixade till nya fötter som snyggades till med spackel och slipning.
Jag grundande en gång med Nordsjö Häftgrund V och sedan la jag två lager med Ready V 40. Här gjorde jag faktiskt en egen blandning av färgburkar jag redan hade hemma. En gråbrun kulör som heter S6005-Y80R och en helt vit. Efter många provstrykningar blev jag nöjd med kulören och den blev helt identisk med S3502-R. En grå kulör som går lite mot rött. Jag är supernöjd!
Beslagen var från en början i guld men det passade inte riktigt in hos mig så jag har ägnat många timmar åt att lägga bladsilver på dem. Finns att köpa på Panduro!
Jag är nöjd att jag målade skåpet grått, till skillnad från mina övriga möbler som mest är vita.












Foto: Sofia

Helena

Du är ju helt fantastiskt duktig. Så himla snygg byrån blev!

Jag är avundsjuk på ditt tålamod med dina målningsprojekt.

Kram H

Sofia svarar...

Åh tack så jättemycket Helena! Blir så glad av fina ord! :)

jenny

sjukt snyggt

Sofia svarar...

Tack Jenny!

Gilberto

Great work! You are very talented! Grattis!

Sofias Inredning

Thank you Gilberto! :)

Petran på DesignInsight

Galet vackert! Verkligen fint jobbat. Ser ut att passa underbart hemma hos dig. Jag tycker denna stilen är fin men inget som passar hemma hos mig.

Sofias Inredning

Ja det passar som handen i handsken hemma hos mig, men som sagt du har lite modernare stil Petra :)

Susanna

Oj jäklar vad snyggt! Vilken inspiration man får. :)

Sofias Inredning

Åhh tack Susanna! :)

erikafikalakritspipa

Wow assnyggt!!! Passar ju jättebra!!

karin

Fint vännen! Handtagen blev jättebra på :)

karin

Fint vännen! Handtagen blev jättebra på :)

Nina

gud vilken skillnad, vad duktig du är!!

Sofia svarar...

Åh tack snälla, jag är supernöjd! :)

AnnaK

Provar igen att lägga in en kommentar, funkade inte sist...=/

Blev verkligen jättefint, och kul att du tog en annan färg än den rätt uttjatade vita...;-)

Önskar en trevlig helg!

Sofia svarar..

Åh tack så mycket AnnaK! :) Jo, jag är supernöjd med valet av kulör, nästa möbel jag målar om får nog bli ännu mörkare ;) Blodad tand vettu... :) Ha det så bra!

Lilli

wow vad snyggt! vad jag önskar att jag hade tålamod...

Sofia - Sofias Inredning

Tack så mycket Lilli, jag är fortfarande supernöjd med resultatet :)

Janeth

Helt underbart! Snyyyyyyyyyyyyyyyyygggggttt. ;)

Ha det gott snäckan, vi é igen ;)

Kramen o tjingeling för en stund

Sarah L

Wow, det här är jo hellt fantastisk!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress