Hej på er! För några veckor sedan gjorde jag ett hembesök hos en kund som köpt ett Tibrokök hos oss. Dessvärre har jag inga före-bilder att visa er.. Men väggarna var helt vita, taket var trärent (ni vet sådär mörkt som trä blir med tiden) och trappräcket var i furu.
Kundens önskemål var att det skulle kännas ljust och fräscht, gå bra ihop med köket och att det skulle kännas ganska modernt.
Jag utgick från kundens egna önskan, att ha en fondvägg ur kollektionen Fornasetti från Cole & Son - och det gjorde mig superglad! Jag tycker den tapeten är hur läcker som helst och har velat använda mig av den i en färgsättning tidigare men det har aldrig blivit av.

Taket målades vitt. Väggarna målades med Inova Xtramatt i kulören s1005-y30r som är en neutral ljus beige kulör. Den öppna spisen valde jag att ha vit för att lyfta fram den ännu mer. Förut när väggarna var vita försvann den in i väggen och det var väldigt synd tycker jag.. Så nu kommer den fram mycket bättre! Elementen målades i samma kulör som väggarna, det gör att man döljer dem mer! För att göra rummet lite kaxigare valde jag att ta upp det svarta i tapeten på räcket så det fick bli matt svart. Detta gjorde väldigt mycket för intrycket. Om räcket skulle målats vitt så skulle det bli betydligt snällare och blekare och jag tror inte tapeten skulle kommit fram på rätt sätt.

Vad tycker ni om resultatet?












Foto: Sofia


Gilberto

Very nice combination of beige, white and black. I loved the mood of the environment.

All details in white, windows, fireplace, baseboard and ceiling, gave an excellent highlight and finish without getting much in focus, it was light for the eyes.

I think I'll use this combination in my apartment.

Grattis

Petran på DesignInsight

Ah det blev jätte snyggt! jag gillar den tapeten med ;) skulle gärna få flytta in hemma!

Sofias Inredning

Thank you Gilberto! I'm very happy with the result! :)



Tack Petra! Åh jag vet, den är döläcker!! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress