Bakom kassan på jobbet har vi en låg bokhylla ståendes. Den hittade jag på Vinden Secondhand för några år sedan och har för mig att den kostade runt 70 kr... Den har fått en make-over sedan tidigare men för några veckor sedan var det dags igen.
Hyllan är grundmålad med Häftgrund V från Nordsjö. Den är lätt att jobba med, torkar snabbt och luktar nästan ingenting. Sedan har jag färdigstrykt två lager med Ready V 40 som är en vattenbaserad lackfärg. Här har jag använt mig av två kulörer, vit och svart, för att göra min hylla lite mer spännande. Baktill tapetserade jag med en tapet från Sandberg. Visst blev den snygg? Och helt unik - ingen annan har en likadan! Det gör mig mest glad :) Fixa om gamla möbler på liknande vis som jag har gjort så kan du stolt säga att du är ensam om att ha ett sånt exemplar. Lycka till! :)

Före:



Efter:








Foto: Sofia


Helena

Grymt snygg. Måste man putsa och ha sig innan också?

Jag har aldrig fixat en möbel men är väldigt sugen. Men det där filandet och putsandet avskräcker mig.

Kram Helena

Sandra

Skitsnygg bokhylla! Men jag blev lite sugen på att veta vad du använt dig av med tavlorna ovanför? Jag har själv köpt canvas och tänkte klä dem i antingen tyg eller tapet. Har du något bra tips? / Sandra

Sofias Inredning

Helena: Man får slipa ytan lite före man målar ja, men bara lite lätt.. Jag tycker att du ska våga!! Det är kul att fixa om gamla saker, och blir det fel så är ju inte det hela världen heller om det nu är köpt second hand :)



Sandra: Det är tapet som jag satt på canvas-dukar. Den till vänster kommer från Boråstapeter och den svarta är från Designers Guild :) Detta är ett väldigt smidigt sätt att förändra på, det är enkelt och billigt! Funkar ännu lättare med tyg!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress