Hej på er! Riktigt roligt att ni skriver så mycket kommentarer, jag blir jätteglad!

För ett tag sen hämtade jag lite grejer från Vinden Secondhand som jag tänkte ha i en utav våra miljöer på jobbet. Det fina lilla sidobordet hade en härlig charm med sina rundade ben så den valde jag att fräscha upp med ny färg.
Först slipade jag ytan med sandpapper, inte jättemycket, bara ruggade upp lite. Sedan tvättade jag med Biokleens målartvätt för att få bort smuts och damm. Sen använde jag mig av Häftgrund V från Nordsjö som är en vattenbaserad grundfärg. Snabb torktid och luktar nästan ingenting, tummen upp! Sedan gjorde jag två strykningar med Ready V 40 som även den är vattenbaserad. Kulörkoden är s1500-n som är en neutral ljusgrå kulör. Perfekt om du är ute efter en ljus antikgrå kulör!
Vad tycker ni om resultatet? =)

De snygga detaljerna kommer även dem från Vinden Secondhand. Tänk vad snygga grejer man kan hitta på loppis, bara man öppnar ögonen!

Den snygga tapeten kommer från Cole & Son och är ur kollektionen Frontier!

Före:


Efter:





Foto: Sofia

Elena

Åh, va snyggt det blev!

emma

Vilken skillnad det blir med vitt, jättefint!!

Petran på DesignInsight

å så fint det blev! föll pladask för den underbart dina tapeten på sista bilden =)

vivianne carlsson

hej Sofia, jag är ofta inne och kollar din sköna blogg, jobbar på nordsjöidedesign i vagnhärad, vi har gjort liknsnde på en av våra vagnar , fast ett sängbord, jätte fint , , ser framemot dina roliga ideer, hörs igen . ses kanske på mässan 29:de?!!! :)

Helen Mowitz

Snyggt resultat.

Anna

hej! Vad fint det blev! Du har verkligen bra smak. Stor skillnad mellan original och ditt resultat. Jag köpte ett rätt litet, antikt spelbord i somras på myrornas, ville göra samma sak. Bordet går att vika upp i kanterna, har en del kanter och vinklar och en skiva under bordsytan som går att lägga böcker el. annat på. Bordet har just nu en gammal brun betsfärg som har börjat flagna. Tror du jag bör köpa en varmluftspistol och få bort färgen innan jag slipar ytan på bordet? Vill måla det i den färgen du har valt eller i vitt. Här är länken till varmluftspistolen förresten: http://biltema.se/sv/Sok1/?quicksearchquery=varmluftspistol Många hälsningar, Anna

Sofia svarar...

Hej Anna!

Tack för ditt inlägg! Jag har själv aldrig använt mig av en varmluftspistol, men det verkar ju bra om man verkligen vill få bort färg.

Om du ändå har tänkt att täckmåla ytan så hade jag nog bara slipat bort det som eventuellt sitter löst och matta ner resten av ytan, sen använda en oljebaserad grundfärg så du stoppar eventuell genomblödning. Lycka till! MVH Sofia

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress