Jag berättade för ett tag sen att jag hittat fyra stolar på Blocket. För några veckor sedan begav vi oss ut på snöiga vägar för att hämta fyndet i Jönköping. Sa jag att jag fick dem superbilligt? 200kr för alla fyra och ska man räkna in bensinpengar så gick dem på 500kr á 125kr/styck! Det kan man väl knappast tro när man ser resultatet? :)
Jag började såklart med att slipa bort flagnad lack och matta ner ytan. Sedan tvättade jag med Målartvätt och det behövdes verkligen! Sedan grundade jag med Nordsjös Häftgrund, den oljebaserade, då det behövdes för att spärra den mörka betsen att blöda igenom. Sen målade jag två lager med Ready V 40, en vattenbaserad lackfärg i en helt vit kulör - min favorit! :)
Det fina tyget hittade jag på Tygladan utanför Vänersborg, 90 kr gick det på.
Inte illa va? Jag är supernöjd!

Före:


Efter:





Foto: Sofia


Helena

Vad fina de blev. Fast jag tycker att de såg rätt läckra ut innan också, även om den färgen kanske inte passar i ditt kök :-)



Kram Helena

Sofia svarar..

Tack Helena! Jo visst skulle de vara snygga med bara ett enklare vitt tyg istället för det med prickar på, men den bruna betsen var rätt sliten så tänkte det var bäst att måla över! Jag är nöjd :)

Ida

Vad snyggt det blev!

Sofia svarar...

Tack Ida :)

Johanna

Gud så fina och vad duktig du är! Att göra om stolar is the shit ;-).

sara

Jättefint blev det! Vill också fynda stolar och ge dem en total makeover med färg och tyg! =)

Maria

Jag brukar gilla mycket färg men de blev riktigt fina och vilket fint tyg du har valt. Bra jobbat.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress