Jag vill i år ha vita julgranskulor i min gran, dock tycker jag inte att det finns så mycket av just dem vita i affärerna. Därför bestämde jag mig för att göra egna!
Jag hittade ett 10-pack kulor på loppis för en tia, liknande hittar du lättast på Ikea - dem ska ju vara billiga!
Jag började med att tvätta ytan med en bomullstuss och lite bensin. Sedan maskerade jag själva "hållaren", den ville jag skulle vara silvrig. Sedan sprayade jag ytan en gång med vit halvblank färg. Jag sprayade alltså endast en gång för jag tycker inte att det gör någonting om man råkar missa på något ställe, det blir egentligen bara mer effektfullt om den skiftar lite :)
Lätt och snabbt pyssel om du önskar ha julgranskulorna i en speciell kulör :)

Före:


Efter:

Foto: Sofia

Karin

Snyggt tycker jag:)

Helena

Gud vad du är påhittig. Jag har en miljon (känns det som) silverkulor och har också varit inne på vitt i granen. Men att komma på tanken att spraya dem vita skulle jag aldrig komma på. Då är det ju sån tur att du och andra kreativa människor finns där ute för oss copycats. :-)

Lite frågor som vanligt: Var brukar du spaya dina saker? Jag tycker att färgen yr runt som ett moln fast man är försiktig. Hur gjorde du när du sprayade kulorna. Höll du i hållaren och snurrade eller.

Kram kram från Helena Copycat

Jennica

Hm...det är många som spraymålar allt möjligt! Det verkar spännande. Du får gärna skriva mer om det. Ska man tänka på något speciellt? Var köper du dina färger? Och samma fråga som Helena har ovan, kan man spraya inne eller yr färgen? Du kanske kan skriva ett inlägg om spraymålning? :)

Kram Jennica

Hanna - Whiterainbow

riktigt snyggt vart det! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress