Dagarna innan jag åkte till Thailand storfyndade jag på second hand. Jag hittade bl.a en serveringsvagn som inte alls såg rolig ut i sitt mörka träslag.
När ni ska måla om möbler är det väldigt viktigt med förarbetet. Därför slipade jag av ytan lite lätt med sandpapper och sedan tvättade jag rent med Biokleens Målartvätt. Det som är bra med den är att man slipper efterskölja med vatten, supersmidigt! Sen grundade jag ytan en gång med Häftgrund V och gjorde två strykningar med Ready V 40. Jag valde att ha den helt vit för att det passar bäst till min övriga inredning.
Först var jag lite inne på att kanske byta ut hjulen till något modernare men samtidigt vill jag bli påmind av att det är en vagn som hängt med i några år så hjulen fick vara kvar :)
För att få ytterligare en touch på det hela specialbeställde jag en spegel att sätta på den understa sektionen. På så vis blir vagnen mer spännande och du får en djupare känsla när du ställer glas osv. En kul effekt helt enkelt!
Vad tycker ni om min "nya" serveringsvagn? :)

Före:


Efter:








Foto: Sofia


Helena

Jösses vad snygg den blev!

Jag är så himla imponerad över er kreativa människor som kan se vad man skulle kunna göra med en för mig "skräpmöbel".

Kram Helena

Sofias svarar...

Åh tack Helena! Ja det är riktigt roligt att ge liv åt gamla slitna möbler! :) Ha en bra dag! Kram Sofia

Jennifer

Ååå vad fint det blev, I like!! :)

jenny

blev ju jättefint och med spegeln så blev den ju toppen

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress