Just nu håller jag på med renovering av mitt loppisfyndade skåp. På skåpet satt beslag i guld, men jag kände att guld är inte riktigt jag så jag bestämde mig för att ha dem i silver. Vill du förändra beslag eller liknande är sprayfärg väldigt smidigt. Det går fort och man behöver inte vara fingerfärdig.
Jag ville dock ha mina beslag något "blankare", mer som krom, och en vanlig silverfärgad sprayfärg löser inte det. Därför håller jag just nu på att lägga bladsilver på mina beslag. Det är pilligt, tar tid och kräver tålamod. Men skam den som ger sig! Kommer ju bli såååå snyggt till mitt nymålade skåp :)
Bladsilver köper ni bl.a på Panduro.

På bilden ser ni originalfärgen (guld), några som är målade i silverfärgad hobbylack och till vänster är det färdiga resultatet (bladsilver). Visst blir det stor skillnad?? :)


Foto: Sofia

Lollo

Vilken skillnad! Snyggt!

Sofia svarar..

Ja visst är det!! :) Längtar tills jag är färdig så jag kan skruva fast dem på mitt nymålade skåp :)

Bengt Glavinger

du skulle kunna visa flera fina beslag från oss!
Med vänlig hälsning.Bengt

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress