Hej på er kära bloggläsare! För några veckor sedan ägnade jag någon timma åt att gjuta ägg i betong. Detta är något alla kan göra, det är hur enkelt som helst!
Knacka sönder toppen (eller botten) på ägget och töm på innehåll. Sedan lät jag jag ägget torka något. Dags att blanda betongen! :) Blanda så att du får en bra konsistens och häll sedan ner betongen i öppningen på ägget. Jag använde mig av en sked för att få i betongen men får du till ett mindre hål kan en tratt vara bra att använda. Sedan lät jag det stå i några dagar för att torka. När du väl ska få av skalet kan det vara lite trixigt. Jag använde mig av ryggen på en sked och knackade försiktigt och sedan skalade. Det funkade galant!
Nu skall jag bara se till att göra en snygg dekoration med äggen lagom till påskhelgen :)








Foto: Sofia

Gilberto

Very very cOOl !!! :D

Madde - madelajjn

vilken bra idé! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress