I helgen som gick hade jag projekt "måla-om-köksbord". Detta är någonting som har hängt över mig sedan november förra året men nu äntligen tog jag mig i kragen!
Jag började med att slipa ytan lite lätt, extra noga på bordsskivan där det slits mest. Sedan grundade jag med Häftgrund V. Efter ett dygn märkte jag att det hade slått igenom lite gult på ovansidan. Då la jag ett lager med en oljebaserad Häftgrund för att spärra detta. Sedan gjorde jag två strykningar med Ready V 40 som är en vattenbaserad och halvblank lackfärg. Jag valde att ha den burkvit, helt enkelt för att jag tycker det är snyggast. Vill man inte ha det så lysande vitt skulle jag rekommendera kulören s0500-N eller s0502-Y.
Jag är supernöjd och det kommer bli himla härligt att inte behöva ha en duk på varje dag... :)

Före:



Efter:


Jag passade även på att göra en spontan dukning.





Foto: Sofia


Helen Mowitz

Snyggt. Helt klart mycket bättre än innan. Bra beskrivning på arbetet också. Heja dig!!

Sofia

Tack så mycket Helen! :)

sandra

Åh vad snyggt det blev! Jag letar efter ett sådant bord jag med!

Sofia

Ja visst blev det! Perfekt att ha ett klaffbord så att man lätt kan få större yta att sitta vid om man blir många! :)

Anna

Hej Sofia,



Såg ditt inlägg om himla fina pepparkaksburkar på Livet Hemma. Var bara tvungen att kika in på din blogg! Härlig!



/ Anna



Sofia

Hej Anna! Tack så jättemycket! Kul att du uppmärksammade och kikade in, det gillar jag!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress