Hej på er! I dagarna har jag hållt på med renovering av mitt nattduksbord som jag fyndade på loppis för nån vecka sedan.
Jag började med att slipa av all lös färg och för att få bort ojämnheter. Sedan spacklade jag med snabbspackel på ytor som behövde jämnas till lite. Sen slipade jag med 120korn för att jämna ut spacklet. För att få bort smuts och slipdamm använde jag mig av målartvätt. Biokleen har en jättebra målartvätt som man inte behöver efterskölja, supersmidigt!
Sedan grundade jag med Häftgrund V som är en vattenbaserad grundfärg, och till färdigstrykning använde jag mig av Ready V 40 som även den är vattenbaserad. Nu har jag precis gjort den tredje och sista strykningen så imorgon tänkte jag åka in till Göteborg för att köpa en knopp till bordet. Längtar!

Efter spackling och slipning:








Foto: Sofia

Anna K

Mina favoriter den senaste tiden; häftgrund, ready V och snabbspackel. =)

Vad fin sängbordet blir, påminner lite i stilen om ett skrivbord jag köpte i våras och som nu är ommålat.

Therese

Så fint det är!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress