Vill passa på att välkomna eventuella nya läsare till min blogg! Hoppas att ni blir inspirerade av att pyssla och greja där hemma, jag vill nämligen bidra till att det kliar i fingrarna ;)

I dagarna som gått har jag pysslat med en gammal bricka som jag hittade hos mina föräldrar. Jag tyckte att den var så opersonlig och tråkig så jag tog hem den för en make-over :)
Jag började med att slipa och tvätta ytan. Sedan grundade jag med Häftgrund V och målade därefter två strykningar med Ready V från Nordsjö. Båda produkterna är vattenbaserade och är därför väldigt lätta att måla med. Du slipper lukten som oljefärg ger och det är superlätt att rengöra verktygen. Tänk bara på att använda en pensel med syntetborst då detta minimerar risken för penseldrag!
Sedan tapetserade jag bottenytan med en snygg tapet från Intrade. Vill man ha en riktigt slitstark yta bör man även ha en vattenbaserad klarlack på tapeten. Det struntade jag i :)


Hur många har inte en sån här bricka i skåpet där hemma?




Efter:





Foto: Sofia


Ida

Jättesnyggt Fia! Du är riktigt duktig!

Helen Mowitz

Den blev riktigt snygg!! I like

Jonatan

Halloj Sofia! Otroligt va fräna grejer du gör alltså. Jag är precis inne i slutfasen av en lägenhetsrenovering nu, så det är perfekt med inspiration från dig för att få till finishen. Hoppas att det går bra med jobbet å livet. Hade!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress