Så, nu är jag ÄNTLIGEN klar med mitt älskade vitrinskåp. För ungefär 3 veckor sedan fyndade jag ett skåp på blocket.se för 500kr - och vem hade trott att slutresultatet skulle bli så bra?! Jag är supernöjd, och är glad att jag hade tålamod att sitta framför datorn och kolla annonser i flera månaders tid!

Jag började med att slipa av ytan med sandpapper. Sedan tvättade jag med målartvätt, lät torka några timmar för att sedan grunda med Häftgrund V. Sedan har jag gjort två strykningar med Ready V 40. Jag använde mig dels av en pensel med syntetborst och på stora ytor använde jag en filtrulle för att få det så slätt som möjligt.




Före:




Efter:











Foto: Sofia



Helen Mowitz

Snyggt! Såg faktiskt inte alls kul ut när det var mörkt men som vitt.... nice!!

Sofia svarar..

Ja men eller hur :) Det gäller att se framför sig hur grejerna kan bli när det blir målat :) Jag är supernöjd! :)

AnnaK

Åhh, visst är det underbart med Blocket+färg=fantastiskt resultat?

Det blev jättefint, förstår att du är nöjd!

Trevlig blogg förresten. =)

AnnaK

Åhh, visst är det underbart med Blocket+färg=fantastiskt resultat?

Det blev jättefint, förstår att du är nöjd!

Trevlig blogg förresten. =)

Sofia svarar..

Ja det är härligt att kunna ta vara på och förnya det gamla! Enkelt, billigt och det blir mer personligt :) Tack så mycket AnnaK :)

Maja

Så fint!

Sofia svarar..

Tack Maja! :)

Lina

Har inte kollat din blogg på länge så gick jag in nu och såg det här, åhhh vad fiint jag är ungefär så hääääääääääääääääääääääääääääääääääääär avis. Har ju ingenstans att ha ett sådant dock i min sned-taks-lägenhet =)

Sofia svarar..

Åh tack så mycket Lina! :) Jag är som sagt riktigt, riktigt nöjd! Du får komma hemoch kika på det någon dag :P Kram S

Homemade

Ooooh va snyggt, och jag e inte alls avundsjuk (tvärtom-språk) ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress